Devojke iz Njujorka i mnogo peska – Tamron 24-70 mm G2 test u stvarnim uslovima

Devojke iz Njujorka i mnogo peska – Tamron 24-70 mm G2 test u stvarnim uslovima

Zabeležiti lepotu gracioznog ženskog pokreta na fotografiji jedan je od najvećih izazova. Banhalmi Norbert – modni i reklamni fotograf – otputovao je u Sjedinjene Američke Države da bi isprobao novi Tamron 24-70 mm objektiv za izradu materijala za izložbu koja će se održati na jesen. Njegov izveštaj možete pročitati u nastavku. Do polaska su ostala još samo dva dana.

Ostala su još samo dva dana do polaska. Kao i obično, počeo sam da paničim – da li sam sve spakovao, imam li rezervu za sve? Planirao sam svoju treću izložbu fotografija u Njujorku. Ovo će biti moj najzahtevniji projekat do sada, jer ću fotografisati balerine na različitim lokacijama, u prirodnom svetlu. I statične i pokretne kadrove, a vremenski uslovi će se stalno menjati.

Imao sam rezervu za svu opremu – osim za svoj omiljeni standardni objektiv. Naravno, tada na scenu stupa Marfijev zakon – baš tog dana imao sam brzo portretno snimanje, na kojem je blendni mehanizam mog omiljenog 24-70 f/2.8 objektiva otkazao. Već deset godina radim sa njim i bio sam potpuno zadovoljan njegovim kvalitetom – uopšte nisam planirao da ga zamenim.

Otrčao sam u servis, gde su mi rekli da popravka može da potraje najmanje dve nedelje jer za taj model nemaju delove na lageru. Pre nego što sam uspeo da nabavim isti takav objektiv, Andraš Čakanjoš mi je stavio u ruke Tamron druge generacije.

Objektiv ima ugrađeni stabilizator slike i težinski je sasvim podnošljiv, čvrst komad opreme, ali sam s ovom markom ranije imao pomešana iskustva. Kako god, kada ti neko nešto ponudi, red je da prihvatiš – ali za svaki slučaj sam nabavio još jedan objektiv druge marke i krenuo za Njujork.

Po dolasku, zahvaljujući gotovo tromesečnim pripremama, već narednog dana mogli smo da započnemo snimanje sa skoro 20 profesionalnih balerina. Kao lokaciju izabrali su Long Ajlend, obalu okeana kod Belmora, zbog mirnog okruženja. U Njujorku vremenski uslovi kasne otprilike mesec dana u odnosu na naše, pa dok je kod nas u maju prosečna dnevna temperatura već iznad 20 stepeni, tamo smo izmerili tek oko 10 stepeni. Pomalo sam se plašio da bi fini pesak sa okeanskih plaža mogao da ošteti objektiv, ali pokazalo se da je moj strah bio neosnovan.

Mislio sam da će najveći izazov tokom celog fotografisanja biti fokusiranje, jer je trebalo uhvatiti pokrete u vazduhu – ali na moje najveće iznenađenje, pravi izazov bila je hladnoća.

Ako mišići nisu dobro zagrejani, tada ni tehnički savršena fotografija verovatno neće uhvatiti potpun i lep pokret. Pored toga, neophodno je imati snažnu usklađenost sa modelom i težiti tome da jedna od prvih fotografija nakon zagrevanja bude savršena, jer su zbog hladnog vremena i lagane garderobe male šanse da će naredni pokušaji biti bolji. Fotografije su pritom snimane iz ruke, jer se unapred nije moglo sa sigurnošću znati gde će se pokret u potpunosti razviti. Veliku pomoć mi je pružila ujednačena pozadina, jer zahvaljujući njoj nije bilo potrebno dodatno uklapati okolinu u pokret.

Nakon završetka serije, narednih dana fokus je bio na obradi RAW fajlova i selekciji fotografija. Sa aspekta pokreta, oko 50–60% fotografija bilo je idealno, dok smo s tehničke strane jedva mogli pronaći bilo kakve zamerke. Objektiv je na f/2.8 gotovo u potpunosti ispravio hromatske aberacije čak i na ivicama kadra, a fotografije su bile neverovatno oštre i bogate detaljima. „Neverovatno” nije preterivanje – sa ovako velikim otvorom blende, ovakav nivo detalja na full-frame sistemu, po mom mišljenju, nema presedana. To moraš videti da bi poverovao.

Kasnije smo fotografisali po gradu, na krovovima zgrada, u tunelima metroa, pri različitim svetlosnim uslovima. U jednom trenutku sam shvatio da nijednom nisam izvadio onaj drugi, skuplji objektiv koji sam poneo sa sobom. Ne znam kakav je ranije bio Tamron, ali ovaj objektiv je jedan od najboljih 24-70 koje sam ikada držao u rukama. Kvalitet fotografija snimljenih sa potpuno otvorenom blendom je izuzetno visok, a stabilizator slike zapanjujuće efikasan – pruža ogromnu slobodu pri fotografisanju iz ruke.

Sve u svemu, iskreno sam zavoleo Tamron 24-70 G2, iako sam na put krenuo skeptično, sa još jednim objektivom u torbi – za svaki slučaj. Ovaj objektiv zaslužuje mesto u torbi svakog profesionalnog fotografa.

Autor: Bánhalmi Norbert

Modni i reklamni fotograf
www.norbertbanhalmi.com